Vragen over Jij is Lief
Wat betekent de foutmelding in de mail die ik heb gehad?

Gelukkig worden bijna alle kaarten die we via e-mail versturen goed afgeleverd. Maar een paar procent gaat mis. Als we de kaart niet kunnen afleveren, dan krijg je meestal binnen een paar minuten een mailtje van onze site met daarin de reden dat het niet lukt. Dat kan natuurlijk alleen als je je e-mailadres hebt opgegeven.

Hieronder staan alle fouten die kunnen optreden en wat ze betekenen.

Het e-mailadres is onjuist of bestaat niet (meer). Typfoutje? Oud adres?

Misschien zit er in het adres dat je hebt gebruikt een typfout? Als je het adres echt goed had ingetypt, dan heeft de ontvanger misschien een ander e-mailadres. In elk geval heeft het geen zin om precies hetzelfde adres nog eens te proberen.

In het verleden is gebleken dat het gebruikte e-mailadres onjuist is

Hé! Dat adres hebben we al eens gehad en toen bleek dat de kaart niet kon worden afgeleverd. Heb je nog een ander adres van deze persoon? Of vraag de volgende keer als je elkaar ziet eens hoe het zit.

In het verleden is gebleken dat kaarten naar dit adres worden teruggestuurd (bounce)

Wat er dan ook mis is met dit adres, de mailtjes worden teruggestuurd. Het heeft dus geen zin om dit adres nog eens te proberen.

De ontvanger heeft onze kaartjes in het verleden als spam aangemerkt en kan dus geen mail van ons ontvangen

De persoon die jij een kaartje stuurt, heeft vroeger een keer een mail van Jij is Lief aangevinkt als ongewenste spam. Sindsdien sturen we braaf geen mail meer naar deze persoon. Ook al vinden wij niet dat we spammen. Je kunt een ander adres proberen of bel elkaar eens op.

We kunnen het kaartje niet bij dit e-mailadres afleveren (dropped)

We weten niet precies waarom, maar we hebben het opgegeven om het mailtje af te leveren. Het is daarom 'gedropt', weggegooid dus. Maar met de link in de mail kun je de kaart nog wel bekijken.

Het heeft te lang geduurd. De provider van de ontvanger bestaat niet of heeft een storing (timeout)

Misschien heeft met mailsysteem van de ontvanger een storing. We hebben het een tijdje geprobeerd, of heel lang misschien, maar we moesten het opgeven.

De mailbox van de ontvanger is vol! Je berichtje zal via een andere weg moeten lopen

Als iemand nooit post ophaalt, dan raakt een mailbox vol. De provider weigert in dat geval nieuwe mailtjes en stuurt ze terug.

De provider van de ontvanger merkt onze mails (tijdelijk) aan als spam

We gebruiken een professioneel mailsysteem waarmee behalve onze mails miljoenen mails per dag worden verstuurd. Onze mail met jouw kaartje is natuurlijk geen spam. Maar helaas zijn er ook spammers die hetzelfde mailsysteem gebruiken. Het mailbedrijf is de hele dag bezig die rotte appels op te sporen en eruit te gooien. Maar spammers zijn slim en proberen het steeds opnieuw met een andere vermomming. Daarom lukt het ze toch best vaak om via het systeem spam te versturen. De systemen van het mailbedrijf komen dan op zwarte lijsten te staan die providers gebruiken om spam te herkennen. Daardoor worden onze mailtjes dan ook een paar uur lang door sommige providers geweerd. Meestal kun je na een tijdje weer kaartjes versturen naar het adres waarover je de melding kreeg.

We hebben geen idee waarom de kaart wordt geweigerd

Soms weten wij ook niet waarom de provider van de ontvanger onze mail niet accepteert. De foutmelding die we van ze krijgen is in dat geval niet helder, of wij zijn te dom.

En nu?

Wat doe je als je een kaartje niet is afgeleverd? Dan kun je met de mail die je krijgt de kaart zelf openen. In de adresbalk van je browser staat dan een URL die je kunt kopieren en plakken in bijvoorbeeld een Whatsapp-berichtje aan de ontvanger. Of stuur zelf een mail aan die persoon met de link. Die komt dan vast wèl aan!

Gelukkig komt bijna alle mail goed aan, hopelijk heb jij volgende keer ook meer geluk!

Jij Design
Sparrenstraat 1
5038 MJ  Tilburg
Tel: (013) 5446196
Jij is Lief
info@jijdesign.nl
meer plantjes