Let op: we zijn het verzendsysteem aan het aanpassen waardoor veel informatie van deze pagina niet meer actueel is. Zie deze pagina voor meer uitleg.
Wanneer je je eigen e-mailadres opgeeft als afzenderadres dan krijg je altijd van Jijislief.nl een mail over hoe het met de kaart is gegaan.
Die vraag krijgen we best vaak. Toch kunnen wij daar niks aan doen. We leggen het graag even uit.
Als je een mail heb gekregen over dat de e-kaart juist is afgeleverd, dan betekent dat dat de mail bij de email-provider is afgegeven. De email-provider is bijvoorbeeld Hotmail of GMail, het gaat dus om de mailserver van de ontvanger. Wat er daarna met de mail gebeurt kunnen wij niet zien en daarvan krijgen wij ook geen bericht. Vergelijk het met wanneer je zelf een echte kaart bij iemand in de bus doet. Wat er daarna met de kaart gebeurt dat weet je niet. De zekerheid die wij hebben dat de mail goed is bezorgd staat gelijk aan als je zelf een kaartje bij iemand in de bus hebt gedaan.
Het zou kunnen dat de mail in de spamfolder is beland, daarvan krijgen wij meestal geen bericht. Het gaat dan om de spamfolder die de ontvanger zelf kan bekijken.
Wil je opzoeken wat de foutmelding die jij hebt gekregen precies inhoudt? Lees het hier!
Het is dus nodig dat je een afzender e-mailadres opgeeft voor het meldingensysteem om te werken. Maar als je wel een afzender hebt ingetypt maar toch geen melding krijgt, dan kan het voorkomen dat de meldingsmail zelf niet kan worden verzonden of ontvangen. Als je echt wilt weten of dat het geval is kun je jezelf vanaf een ander e-mailadres een e-card sturen om dit te testen.
Jij is Lief verstuurt duizenden kaartjes per dag en bijna allemaal worden ze prima afgeleverd en maken ze iemand blij. Ondanks dat Jij is Lief geen groot bedrijf is en wij geheel gratis en uit liefhebberij deze service aanbieden, kan het toch zijn dat het niet helemaal aan jouw verwachtingen voldoet. Dat is natuurlijk jammer. We verdienen geen geld met Jij is Lief en toch bieden we een bijna perfect werkend systeem aan.
Wij doen erg ons best om de website betrouwbaar en storingsvrij te houden. We zorgen ervoor dat de e-mail wordt verzonden, maar we hebben natuurlijk geen invloed op het lezen ervan! Het kan altijd gebeuren dat een kaart niet wordt opgemerkt of om een andere reden niet aan komt. Zorg daarom altijd dat je echt belangrijke berichten (ook) via een andere weg overbrengt.